Des de l'escola fomentarem l'aprenentatge dels hàbits en molts moments del dia. A mida que els infants vagin assolint els diferents hàbits es sentiran més segurs, tranquils, equilibrats i amb ganes d’aprendre. Observar els seus petits progressos dia a dia, i saber valorar-los és per a ells/es una motivació important i necessària per continuar avançant. Els hàbits s’han de treballar a casa i a l’escola.
Caldrà que des de casa ens ajudeu a seguir-los treballant, per tal que hi hagi una conexió entre el que es fa a l'escola i el que es fa a casa, i deixar-vos guiar per les recomanacions de les educadores.
Alguns dela hàbits que treballem a l'escola són: els hàbits d’higiene personal i neteja, d’ordre i treball, de responsabilitat, de sociabilitat i relació, d'autonomia, i d'alimentació.
Alguns dela hàbits que treballem a l'escola són: els hàbits d’higiene personal i neteja, d’ordre i treball, de responsabilitat, de sociabilitat i relació, d'autonomia, i d'alimentació.
HÀBITS DE RELACIÓ
Exemple: El moment del retrobament del grup i el BON DIA
Exemple: El moment del retrobament del grup i el BON DIA
Cada dia al matí reunim al grup, un cop tots han vingut a l'escola i dediquem una estona a dir-nos el "bon dia", mirem qui ha vingut i qui no ha vingut a classe i fomentem la interacció entre educadora i infants. Donem a cada infants el seu temps per a què pugui comunicar-se, i cantem les cançons ja habituals per als infants en aquest moment del dia: el sol solet, la lluna la pruna, el despertador, el bon dia, etc.
Hàbits de relació que treballem a l'aula (infants d'1 a 2 anys i 2 a 3 anys)
· Escoltar quan se li parla.
· Parlar per torns.
· Parlar sense cridar.
· Utilitzar formes gestuals i verbals de relació: saludar, acomiadar-se, demanar les coses amb correcció, donar les gràcies, etc.
· Participar en activitats de grup.
· Participar en festes tradicionals (Castanyada, Nadal...), i acceptar la presència dels personatges típics d’aquestes.
· Relacionar-se amb altres adults de l’escola (famílies, cuineres, altres educadores...) que no són la seva figura de referència.
Respectar l’estona de descans dels seus companys/es quan ell/a ja s’ha despertat
HÀBITS D'HIGIENE i AUTONOMIA
Diàriament fomentem l'autonomia dels infants en tots els aspectes, tant en els moments d'higiene i neteja, com en les tasques diàries en les que hi intervé l'autonomia de l'infant per a realitzar-les.
Hàbits que treballem a l'aula (infants 1-2 anys):
Hàbits que treballem a l'aula (infants 2-3 anys):
Diàriament fomentem l'autonomia dels infants en tots els aspectes, tant en els moments d'higiene i neteja, com en les tasques diàries en les que hi intervé l'autonomia de l'infant per a realitzar-les.
Hàbits que treballem a l'aula (infants 1-2 anys):
Col·laborar a posar-se i treure’s alguna peça de roba.
· Distingir si està brut o net (caques, roba mullada, roba bruta...).
· Rentar-se i eixugar-se les mans.
· Pujar-se les mànigues de la bata, jersei, etc. abans de rentar-se les mans.
· Demanar mocadors per rentar-se els mocs, o perquè un adult els hi tregui.
· Treballar el control d’esfínters.
Dormir les hores necessàries per a una òptima recuperació física i psíquica que li permeti seguir amb el ritme del dia. Hàbits que treballem a l'aula (infants 2-3 anys):
· Saber posar-se i treure’s alguna peça de roba.
· Distingir si està brut o net (caques, roba mullada, roba bruta...).
· Anar al servei i netejar-se tot sol.
· Pujar-se sol/a els pantalons, i les calcetes o calçotets.
· Rentar i eixugar-se les mans.
· Pujar-se les mànigues de la bata, jersei, etc. abans de rentar-se les mans.
· Demanar mocadors i rentar-se els mocs.
· Treballar el control d’esfínters.
· Dormir les hores necessàries per a una òptima recuperació física i psíquica que li permeti seguir amb el ritme del dia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada