divendres, 16 d’octubre del 2015

Experimentació amb patata

Aquesta setmana els més petits de l'escola ens hem atrevit a fer la nostra primera experimentació! I ha estat molt agradable. Hem ofert als petits expeirmentar amb patata bullida, un dels ingredients més bàsics per a fer els panellets. Hem ambientat l'aula i hem posat ben còmodes als nostres petits/es. Cadascún ha explorat amb el tacte i el sabor. Han tocat la patata i han descobert quina textura tenia. També l'han tastat, i els ha agradat molt!








El Joc de descoberta per als més petits: la panera dels tresors.

Hola, famílies!

Us presentem una de les activitats que realitzem a l'aula, setmanalment, amb els vostres fills/es a l'Aula del Sol. És una proposta de Joc de descoberta anomenat, Panera dels Tresors.
Us expliquem una més detingudament en què consisteix aquest joc:
És una proposta de joc adreçada als infants de 6 a 12 mesos, aproximadament. És una activitat indicada per a aquells infant que encara no caminen i es poden estar asseguts, sense desplaçar-se gaire del lloc.
És una activitat d'exploració. Per fer-la cal omplir una panera de vímet amb objectes d'ús quotidià escollits amb la finalitat de proporcionar estímul i experiència als cinc sentits de l’Infant: la descoberta i el desenvolupament del tacte, el gust, l'olfacte, l'oïda, la vista i del sentit del moviment.
La panera recull tot un seguit d'objectes i materials de diferents composicions: plàstic, pell, metall, fusta, tela, ferro, goma, etc.
El material s'ha de anar reposant per a netejar-lo o substituïr-lo si s'ha fet malbé. Per això, pot ser que, al llarg del curs us demanem la vostra col·laboració per tal d'anar recopilant aquest material específic.
Objectes com, per exemple els que observeu en les següents imatges.




Els vostres fills/es ja fa setmanes que han començat a descobrir aquesta proposta de material. Avui hem fet una nova sessió i s'ho han passat genial!!!

















L'anglès lúdic a l'escola bressol

Hola famílies!

Aquest mes d'Octubre hem començat a introduïr l'anglès lúdic a l'aula en diferents moments del dia. Des de ja fa 2 anys, venim defenent i tirant endavant un projecte innovador i pensat per a infants del primer cicle d'educació infantil.
Sabem que els infants del primer cicle de l’educació infantil, tenen una gran capacitat d’aprenentatge i reaccionen favorablement als estímuls lingüístics que els envolten. L’adquisició del llenguatge comença abans de que l’ infant comenci a parlar.
Per això, portem ja dos anys iniciant als infants de l'escola en l’aprenentatge de l’anglès i familiaritzar-los amb aquesta llengua a través de sons i expressions que escolten cada setmana acompanyat de nombrosos gestos per potenciar la seva comprensió.
A través de l'escolta, la repetició del llenguatge, els jocs de moviment, les danses i cançons, els més grans anirant incorporant noves expressions al seu vocabulari i els més petits començaran a familiaritzar-se amb nous sons que, a la llarga relacionaran amb els conceptes ja coneguts per ell.
Fins ara, el plantejament inicial era centrar l’activitat de forma setmanal en tots els grups d’infants  de l'escola. I l'objectiu principal que ens plantegem  no és més que acostar als infants de manera molt lúdica a la llengua de l'anglès.
Com a novetat aquest curs anirem introduïnt la parla de l'anglès, no només en el moment de la English class, sinó també en d'altres moments determinats del dia, sobretot referents al treball d'hàbits i rutines.
Volem que els infants gaudeixin d'aquesta experiència acompanyats en tot moment de la figura de referència que tindran a l'escola, la "teacher" (la Tati, pels qui ja la conegueu). La Tati apareix a l'aula sempre acompanyada de dos titelles: el John i la Kate. Aquesta educadora utilitzarà l’anglès com a llengua principal en els moments de diàleg i en les diferents activitats, però sempre donant explicacions en català perquè l’aprenentatge sigui més proper per als infants i puguin anar familiaritzant-se amb la nova llengua i començar a integrar els conceptes més bàsics.
Així doncs us presentem al John, la Kate i la Tati en la seva primera sessió d'apropament i coneixement als infants. En aquest cas, imatges del grup de 2 a 3 anys (La PLuja).




Comencem a cantar les cançons diàries d’anglès. Per començar cada activitat cantarem sempre la cançó “Good morning”  . Saludem a tots els infants i cantant la cançó “Hello”. Desprès de fer l’activitat programada, sempre cantarem la cançó  “If you’re happy” i per concloure cada sessió i aprendre a relaxar-nos una mica després de l’activitat farem l’audició de la cançó “You’re my sunshine”. Ambientarem l’aula per afavorir la relaxació tot baixant les persianes i estirant-nos al matalàs mentre l’escoltem. Ens aixecarem i  per acomiadar-nos cantarem per a finalitzar cada sessió la cançó  “Goodbye”.

Good morning
“Good morning, good morning, good morning to you,
I’m happy to see you, and how do you do?
Good morning, good morning, good morning to you,
I’m happy to see you, and how do you do?”

Hello
Hello, Hello, Hello, How are you?
I’m fine, I’m fine, I hope that you are too.
Hello, Hello, Hello, How are you?
I’m fine, I’m fine, I hope that you are too.

You’re are my sunshine
You are my sunshine, my only sunshine
You make me happy when skies are gray
You'll never know dear how much I love you
Please don't take my sunshine away
The other night dear, as I laid sleeping
I dreamed I held you in my arms
When I awoke dear, I was mistaken
So I hung my head and I cried
You are my sunshine, my only sunshine
You make me happy when skies are grey
You'll never know dear how much I love you
Please don't take my sunshine away
Please don't take my sunshine away
Please don't take my sunshine away away


If You're Happy and You Know It

 If you're happy and you know it, clap your hands (clap clap)
If you're happy and you know it, clap your hands (clap clap)
If you're happy and you know it, then your face will surely show it
If you're happy and you know it, clap your hands. (clap clap)

If you're happy and you know it, stomp your feet (stomp stomp)
If you're happy and you know it, stomp your feet (stomp stomp)
If you're happy and you know it, then your face will surely show it
If you're happy and you know it, stomp your feet. (stomp stomp)