dimecres, 8 d’octubre del 2014

Els 100 llenguatges de l'infant

Vet aquí un vídeo que ens ilustra molt bé una de les idees més clares difoses per el Pedagog Loris Malaguzzi. Model d'ensenyament representat en moltes escoles bressols. La base és creure i acceptar que cada infant té la seva forma d'expressar-se, d'observar, d'investigar, de fer, de construir i de crear, de pensar i de sentir. No hi ha un model únic d'infant. La clau de l'èxit en l'educació rau en considerar i deixar que cada infant actuï desenvolupant totes les seves capacitats al màxim. 
El nostre paper com a educadors sempre s'ha de mantenir en un segon pla, facilitant eines i recursos a l'infant per tal que aquestes diferents maneres que cadascú té per aprendre i evolucionar derivin a la consecució dels objectius d'aprenentatge en els diferents nivells d'edat.




Què hi hem fet avui a l'escola?

Bona tarda, famílies!

Avui a l'aula dels petons...

Ha vingut l'Elisabet a l'aula a fer-nos sessió de música. Hem intentat fer una petita audició de la Tardor de Vivaldi.  https://www.youtube.com/watch?v=tocKEj9PdZM, hem escoltat atentament veient diferents imatges relacionades amb el nostre entorn i amb la tardor. 
També hem cantat les nostres cançons acompanyades dels nostres particulars titelles de la nostra capsa de música.

Avui a l'aula de les Abraçades...

Hem fet sessió de psicomotricitat a l'aula. Avui la sessió l'hem fet amb les anelles psicomotrius. Hem investigat i hem descobert totes les possibilitats de joc que ens oferia aquest objecte de psicomotricitat. Ha estat molt divertit i ens ho hem passat molt bé!






A l'aula dels Somriures...

Hem fet experimentació amb pintura de dits amb diferents colors: marró, taronja i groc. Els colors de la nostra tardor! Ha estat molt divertit!












Avui per dinar...

Hem menjat mongeta tendre amb patata i pastanaga, pollastre al forn amb llimona amb patates xips i de postres, pinya en almívar.





I per berenar...

Plàtan i poma amb bastonets de pa