dilluns, 28 de setembre del 2015

Ja ha arribat la tardor a l'escola

Benvolgudes famílies!

Al llarg d'aquest mes d'Octubre farem que els vostres fills/es descobreixin i coneguin una de les estacions més emblemàtiques de l'any: la Tardor. I ja endinsants en aquesta estació, volem demanar-vos la vostra col·laboració perquè aneu a recollir amb els vostres fills/es totes les fulles seques que pogueu. Volem posar l'escola ben bonica i decorar-la amb aquest element tant característic: la fulla de tardor.





També aprofitem per demanar-vos que, si podeu, recolliu de la muntanya alguns elements característics del bosc per experimentar amb ells a dins l'aula. Elements com, per exemple: pinyes, troncs, escorça dels arbres, aglans, carbasses, magranes, etc.




Recordeu que l'escola la fem entre tots i molta de la vostra col·laboració és imprescindible per a què poguem dur a terme les activitats de descoberta i experimentació dins l'aula.

Us agraim per endavant la vostra col·laboració.

Moltes gràcies.



Imaginem dibuixant...


Avui a l'Aula de la Pluja hem proposat als infants expressar-se a través de dibuix lliure amb ceres de colors. Sobre un gran paper blanc col·locat a terra hem deixat a l'abast dels infants diferents pots amb ceres toves de diferents colors.
Impulsar i fomentar als infants el dibuix sobre un gran paper és un recurs boníssim per a desenvolupar la creativitat i la part artística de l'infant.
L'expressió plàstica és una de les activitats més gratificants per a gairebé tots els infants. I el dibuix, els dóna la possibilitat i l'oportunitat de comunicar-se amb els altres i amb l'entorn.
Inicialment, el dibuix en aquestes edats, és espontani i l'objectiu és bàsicament lúdic. L'infant es submergeix per uns moment en aquella activitat i expressa vivències i emocions.

El paper de l'educadora en aquest tipus d'activitat plàstica és ajudar a l'infant a desenvolupar tot el potencial artístic, creant, imaginant i expressant...
Observem que el dibuix dels petits encara no s'assembla a cap representació gràfica real, però s'hi dibuixen molts gargots. Entre els 18 mesos i els 3 anys i mig, l'infant passa per l'etapa del gargot. Inicialment incontrolat, i conforme va madurant el gargot comença a controlar-se i es converteix en una representació intencionada amb nom.